Meer weten

Leuk dat je hockey bij onze club overweegt voor jouw kind of jezelf!

Welkom, hier vind je meer informatie en relevante linkjes over het aanbod en de mogelijkheden om kennis te maken voor jeugdhockey en voor volwassenen.

Ook vind je hier meer over onze club, het lidmaatschap, de kosten en praktische zaken. Met vragen kan je ook mailen naar ledenwerving@mhcmaarn.nl.

Kom proeftrainen!

Voor kinderen die willen proeftrainen bieden we vrijblijvend en gratis de mogelijkheid hiertoe. Je kind aanmelden voor proeftrainen

Aanmelden voor proeftrainen

Jeugdhockey

Kinderen kunnen met hockey kennismaken bij de Funkey Hockey vanaf 4 jaar. Ze spelen nog geen competitie, maar worden spelenderwijs vertrouwd gemaakt met de hockeysport. Jeugdhockey start vanaf 6 a 7 jaar met training en competitiewedstrijden op zaterdag. Meer informatie over jeugdhockey

Kom proeftrainen!

Voor kinderen die willen proeftrainen bieden we vrijblijvend en gratis de mogelijkheid hiertoe. Kinderen vanaf 4 jaar kunnen drie keer met de training meedoen en zo kennismaken met de sport en met hockeyende leeftijdsgenootjes. Behalve sportieve kleding en schoenen hoeft je kind geen ander materiaal mee te nemen, dat verzorgen wij.

Je kind aanmelden voor proeftrainen

Kinderen worden op basis van hun leeftijd ingedeeld. Na aanmelding ontvangen ouders een bevestiging met daarin de exacte dag en tijd van de training. Mocht je een vraag hebben, neem dan contact op met ledenwerving@mhcmaarn.nl.

G-hockey

Momenteel biedt onze club géén G-hockey aan. Hockeyclub Shinty uit Driebergen doet dat wél en dat ondersteunen wij van harte.

Senioren hockey

Het merendeel van de volwassen leden doet actief mee in competitieverband. Deze leden trainen wekelijks en spelen competitiewedstrijden op zondag. De seniorenteams en de informatie per team zijn te vinden in het teamoverzicht.

Een aantal leden doet mee aan trimhockey: kortgezegd bestaat Trimhockey uit alleen een wekelijkse training. Hierin deelnemen mannen en vrouwen samen. Trimhockey is interessant voor wie wil kennismaken met hockey, al kent de groep zeker ook ervaren hockeyers. Meer informatie over Trimhockey.

Voor Veteranen hockey en Trimhockey bestaat de mogelijkheid om kennis te maken en mee te proberen op de training. Je kunt je hiervoor aanmelden via dit formulier

Mocht je een vraag hebben, neem dan contact op met ledenwerving@mhcmaarn.nl.

Onze club: MHC Maarn

Hockeyclub Maarn is een gezellige actieve familievereniging. Onze trainers richten zich op brede sportieve ontwikkeling van de jeugd en samenwerking als team. Meer algemene informatie over de club. We spelen competitiewedstrijden in de regio en organiseren regelmatig leuke activiteiten zoals jeugdfeesten, familietoernooien en ouder-kind-wedstrijden. Voor een overzicht van de activiteiten zie de agenda.

Club voor de regio

MHC Maarn kent leden uit gemeenten in de regio zoals Doorn, Woudenberg, Austerlitz en Driebergen. Dit komt doordat bijvoorbeeld niet iedere gemeente een club heeft, er soms wachtlijsten zijn of er ontbreken jongensteams. Ook hebben we met de Doornse Hockeyclub een samenwerking voor de jongenslijn waarbij we de handen in één slaan om gezamenlijke combinatie-teams te vormen. Onze club is daarom een welkom alternatief in de regio en de rijafstanden zijn te overzien. Zie onderaan deze pagina de rijtijden vanuit andere gemeenten.

Het lidmaatschap en praktische zaken

Materiaal

Funkeys hebben om te kunnen trainen scheenbeschermers en een gebitsbeschermer nodig. Net als sticks zijn deze te verkrijgen bij (online) sportwinkels. Voor 2ehands sticks en schoenen voor kinderen is Marktplaats een goed adres.

Tenue

Vanaf 6 a 7 jaar speelt men wedstrijden in tenue: sokken, korte broek of rokje en shirt. Het tenue voor dames/meisjes is bordeaux-rood rokje en wit shirt met witte sokken. Heren/jongens dragen bordeaux-rood shirt en witte broek en witte sokken.

Het officiële clubtenue is alleen verkrijgbaar via Reece en wordt geleverd via Van den Berg Sport 2000 in Driebergen. U kunt items online bestellen door te klikken op webshop voor leden. Tip bij kleding voor kinderen: vraag of er binnen het team nog spelers zijn die kleding over hebben. Soms is er ook aanbod te vinden op Facebook Marketplace of via de groep Maarnse marktplaats.

Vrijwillige inzet voor de club en team

Niet verplicht, maar wel wenselijk is de vrijwillige inzet van leden en ouders. Voorbeelden hiervan zijn de commissies, meedraaien in de bardienst of het coachen van het team van je kind. Steeds vaker wordt geprobeerd om taakgericht te werken. Dus een keer een paar uur helpen in plaats van een vaste doorlopende verantwoordelijkheid. Ouders dienen er verder rekening mee te houden dat ze onderling taken verdelen, bijvoorbeeld dat als hun kind wedstrijden speelt men gezamenlijk voor vervoer zorgt bij uitwedstrijden.

Kosten van hockey

Is hockey een dure sport? Dit valt mee, zeker dankzij onze lage contributies. De contributie begint met 110 euro/ jaar voor de jongste jeugd en de inschrijfkosten zijn slechts 15 euro. Grote Randstedelijke clubs kunnen bedragen rekenen die ongeveer 2 keer zo hoog zijn. Het algemene beeld is dus toe te schrijven aan de verschillen tussen clubs en ook aan het imago van de sport. Een onderzoek van het magazine Famme (publicatie juli 2020) berekent voor hockey 298 euro per jaar voor jeugdcontributie, kleding en materialen samen. Met onze lage contributies zou men gelijk of lager moeten uitkomen ten opzichte van deze berekening.

Bereikbaarheid

Ons terrein ligt aan de noordwestelijke kant van Maarn, Planetenbaan 1A. Indicatieve rijtijden:

• Doorn en Woudenberg: 5-10 minuten
  • Austerlitz: 10 minuten
  • Driebergen-Rijsenburg, Scherpenzeel: 12 minuten
  • Huis ter Heide, Soesterberg, Zeist Oost: 15 minuten

Meld aan voor gratis en vrijblijvend proeftrainen