New Paragraph

Trimhockey Maarn

Recreatief hockey, wanneer het jou uitkomt

Wel lekker hockeyen, maar in het weekend geen tijd? Dan is trimhockey de oplossing. Trimhockey is recreatief hockey zonder weekend- en competitieverplichtingen.

De trimmersgroep van Maarn is een gastvrije groep die bestaat uit zo’n 30 leden, zowel mannen als vrouwen van ongeveer 30 tot 65 jaar. We trainen op woensdagavond onder leiding van een professionele trainer. Trimhockey is een officiële KNHB-hockeyvariant, en niet te verwarren met hardlopen.

Kom proberen

We bieden vrijblijvend en gratis de mogelijkheid hiertoe. Behalve sportschoenen heb je geen materiaal nodig, dat regelen wij. Geef je op via het formulier.

Vrijblijvend proeftrainen

Waarom
trimhockey Maarn?

• Fit worden en blijven
  • Meedoen wanneer het jou uitkomt
  • Teamgeest en de uitdaging van een veldsport
  • Met een voldaan gevoel het veld af

Voor alle niveaus

Iedereen moet mee kunnen hockeyen. We houden rekening met elkaar, waardoor het niet uitmaakt welk niveau je hebt. Samen hebben we extra oog voor veiligheid: geen hoge ballen en er wordt niet geslagen als een medespeler dichtbij staat.

Elke woensdagavond

Trimmers trainen elke woensdagavond om 20:00 uur. Ter afsluiting spelen we een vriendschappelijke wedstrijdje en we stoppen om 21:15 uur. In de vakantieperiodes trainen we gewoon door, zo blijf je in vorm! Komt trainen soms niet uit, dan hoef je je niet af te melden.

Voor wie is Trimhockey ideaal?

• voor wie door gezin of werk een druk of onregelmatig leidt leven heeft en tóch wil hockeyen
  • voor wie nog geen hockeyervaring heeft en met de sport wil kennismaken
  • voor wie hockeyende kinderen heeft en daarom zelf ook betrokken wil zijn bij de sport
  • voor ervaren hockeyers die niet aan competitiehockey kunnen deelnemen
Kom vrijblijvend proberen

Voor wie graag soms een wedstrijd speelt: trimhockey competitie

Onze Trimmersgroep neemt niet deel aan de reguliere competitie, waarin men elk weekend speelt. Wel is er een speciale Trimhockeycompetitie waar een deel van onze groep aan mee doet. Ongeveer één keer per maand spelen zij een wedstrijd op de maandagavond. Verder spelen we met Trimhockeyteams uit de regio regelmatig vriendschappelijke wedstrijden.

Nieuw: maart 2024 start onze club met Hockey7!

Er zijn hockeyers die graag competitief hockeyen, maar voor wie de weekenden en wekelijkse verplichtingen een bezwaar vormen. Om in hun behoeften te voorzien organiseert de KNHB sinds enkele jaren een Hockey7 competitie op doordeweekse avonden. MHC Maarn gaat dit seizoen deelnemen in de Hockey7-competitie voor gemixte teams, op de woensdagavond. Ervaren én minder ervaren spelers zijn welkom, we hebben nog plek in het team dat in maart gaat meedoen met deze competitie. Hockey7 wordt net als de Trimhockeycompetitie aanvullend aangeboden voor Trimhockeyers.

Wat is Hockey7?

Zoals de naam al aangeeft wordt deze vorm gespeeld in teams van zeven. Teams spelen op één avond twee wedstrijden (drieluik) van elk 25 minuten. Er wordt gespeeld op een half veld en zonder keeper en scheidsrechters. Hockey7 is bedoeld voor hockeyers met minder en meer ervaren hockeyers.
Er zijn jaarlijks 4 korte competities of ‘blokken’: herfst, winter, lente, zomer. Per blok kan een team zich vormen en aanmelden voor deelname. Men speelt dat blok 5 of 6 avonden, dat is ongeveer om de week.

Het leuke aan Hockey7: de spelopzet is simpel en er zijn weinig spelonderbrekingen. Doordat je in kleine teams speelt ben je veel aan de bal. Lekker intensief dus!

Lees meer over Hockey7 op de website van KNHB

MHC Maarn gaat vanaf maart 2024, dus het lente-blok, deelnemen in de Hockey7-competitie voor gemixte teams. Ervaren én minder ervaren, vrouwen én mannen vanaf 18 jaar kunnen deelnemen. Je kunt meedoen met Hockey7 door in te schrijven voor Trimhockey. Bij vragen neem contact op met ledenwerving@mhcmaarn.nl.

Keertje proberen?

Ben je benieuwd hoe het is om mee te trainen? Vul dan het formulier in en kom de sfeer proeven. Je kunt 3x gratis meetrainen om te kijken of het iets voor je is. Ook als hockey nieuw voor je is, wij maken je vertrouwd zorgen voor en leenmateriaal.
Ja, ik kom gewoon proberen!

Bij vragen neem contact op met ledenwerving@mhcmaarn.nl.