Historiek

MHC Maarn is een familieclub waar sportiviteit en prestatie hand in hand gaan. De meeste van onze leden komen uit de gemeenten Maarn en Maarsbergen.

Onze Mixed Hockeyclub Maarn is sinds 1963 actief in de Maarnse sportwereld. Onze huidige locatie is te vinden aan de Planetenbaan te Maarn. Onze club behoort tot de grotere buitensportverenigingen van Maarn. Wist je dat Maarn een zeer sportieve kern van de gemeente Utrechtse Heuvelrug is, alwaar bijna 25% van de mensen actief aan sport doen.

Wij beschikken over 2 kunstgrasvelden; een semi waterveld en een zandveld. Beide kunstgrasvelden zijn voorzien van een lichtinstallatie. Tevens beschikken wij over een gezellig clubhuis, dat een paar jaar geleden verruimd is. Er is ook een klein speeltuintje voor onze kleinste jeugd.

MHC Maarn is een gezonde vereniging, met teams voor alle leeftijden: van Benjamins tot Veteranen L (van 6 tot 72 jaar). Het merendeel van de leden doet actief mee in competitieverband. Een aantal leden doet mee aan het zogenaamde trimhockey (hier link naar onderdeel trimhockey). Voor kinderen van 4 en 5 is er Funkey hockey. Vanaf 6/7 jaar kan de jeugd bij ons terecht bij de Benjamins. De Benjamins spelen nog geen competitie, maar worden spelenderwijs vertrouwd gemaakt met de hockeysport.

Wij streven ernaar om de jeugdleden tweemaal per week te laten trainen. Naast de training laten wij de jeugd af en toe meedoen aan een clinic. Naast het hockey organiseren de leden vele activiteiten, zoals jeugdfeesten, familietoernooien, ouder-kind wedstrijden, Sinterklaasvieringen en kampen voor de E- en D-jeugd.

Wilt u uw zoon of dochter graag laten hockeyen bij een gezellige vereniging, waar gezorgd wordt voor verantwoorde jeugdbegeleiding dan nodigen wij u graag uit om eens nader kennis te komen maken. Ook wanneer u zelf overweegt te gaan hockeyen nodigen wij u van harte uit om ons complex met eigen ogen te komen aanschouwen.

Wij hopen en vertrouwen dat wij u nieuwsgierig hebben gemaakt en verwelkomen u graag op ons gezellige en mooie complex aan de Planetenbaan.